''Stage & Back Stage''
ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑ ΦΩΤΌΣ
Μετάβαση σε χώρο,χρόνο ενέργεια,ύλη
Φως
κατάσταση
Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη το Φώς δεν είναι κάτι που βλέπουμε , αλλά κάτι
μέσω του οποίου μπορούμε να δούμε. ολκή εικόνων μεταφορά στις αισθήσεις ΦΩΣ
σημείο ε ν τ ε λ έ χ ε ι α ς μετάβαση της ύλης από την αδρανή στην ενεργό κατάσταση, με την λήψη μορφής αλλά και την αιτία αυτής της μετάβασης. ΦΩΣ συνιστά κατάσταση και όχι ουσία.
Το χρώμα
Tαυτόχρονα όπως εξηγεί στο έργο του Περί αισθήσεως
και αισθητών είναι χαρακτηριστικό των ορατών αντικειμένων, και έχει την
ικανότητα να θέτει σε κίνηση το διάφανο μέσο ( φως ). Το
μαύρο και το άσπρο συνιστούν τις θεμελιώδεις ιδιότητες του
χρώματος · η ανάμιξή τους σε μια επιφάνεια παράγει το χρώμα.
Στα τέσσερα θεμελιώδη στοιχεία του κόσμου που είχε προτείνει ο Εμπεδοκλής
το νερό, την φωτιά, την γη και τον αέρα ο Αριστοτέλης αισθάνεται την ανάγκη να προσθέσει έναπέμπτο : την πεμπτουσία Η πεμπτουσία , το φως , είναι σταθερή καI αμετάβλητη, και σ υ ν δ έ ει κατά κάποιον τρόπο τα άλλα τέσσερα στοιχεία, που βρίσκονται σε συνεχή ροή και συνθέτουν τα
πράγματα.Εμπνεόμενος μάλιστα από τους αστερισμούς που παρέμεναν αμετάβλητοι κατά την
διάρκεια των αιώνιων διαδρομών τους στον ουρανό, ο Αριστοτέλης θεωρεί ότι η πεμπτουσία είναι φτιαγμένη από την ύλη των αστεριών. Η πεμπτουσία, συνεχίζει, δεν είναι τα αστέρια, αλλά το
ίδιο το φως . Πράγματι: φευγαλέα και αινιγματική, αυτή η πεμπτουσία προκαλεί απορία και σεβασμό σε όλη την διάρκεια της ιστορίας.
Είτε πρόκειται για το θαύμα της φωτιάς είτε για τις ζωογόνες ή επιβλαβούς
ακτίνες του Ήλιου, είτε αν θα τολμούσα να πω για το φως του Εμπειρίκου (οδός
Φιλελλήνων)που αχόρταγα καταβροχθίζει την ζωή για τον έρωτα, το
φως το ίδιο παραμένει πάντοτε
το πιο μυστηριώδες στοιχείο.
Κατέχει ακόμη ξεχωριστή θέση σε όλες τις θρησκείες του κόσμου, και η
σύγχρονη φυσική αποκάλυψε ότι αυτό συνδέει τις σημερινές θεμελιώδεις
οντότητές της, που είναι πάλι τέσσερεις: ο χώρος, ο χρόνος, η ενέργεια και η
ύλη.
Το φως έρχεται να ορίσει τον χώρο τον χρόνο την «Αλήθεια»!
Ένα καθημερινό ευτελές αντικείμενο μια σακούλα , με
συγκεκριμένη χρηστικότητα. Αρκεί μια δέσμη φωτός μέσα σε έναν
σκοτεινό θάλαμο και έτσι απλά ‘’ εξαφανίζεται ’’
διατηρώντας όμως την αυθεντικότητά του υλικού της. Δεν μεταλλάσσεται
,διαμορφώνεται ,και με χρήση αφαιρετική οδηγείται σε μια νέα
οπτική θέαση ίσως και σε μια ‘ συμβολικότητα ’’’’. Το
αντικείμενο αποκτά διαχρονική διάσταση γίνεται μια άλλη οντότητα
και αφήνεται στον θεατή να την ερμηνεύσει.
Πειραματισμός στη δημιουργία, τη μορφή και την ερμηνεία του έργου
Το poject:''The Stage & the Back Stage ’’ φωτογραφίες ,διαστάσεις ευμετάβλητες
Σκηνοθετώ την δική μου παράσταση και ορίζω την προβολή και το παρασκήνιο. Μια λεπτή γραμμή τα διαχωρίζει. Μια δέσμη φωτός έρχεται να τα ενώσει.Το ’’είναι’’ εγώ, το ‘’φαίνεσθε ’’ η απουσία.
Το φως γίνεται κυρίαρχο υπό την έννοια ότι γίνεται αντιληπτό με τις εκφραστικές του δυνατότητες, την πλαστική του δύναμη και την ιδιαίτερη ικανότητά του να υποβάλλει .Η τέχνη είναι από μόνη της μια ψευδαίσθηση «ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ ΠΑΡΑ ΕΙΝΑΙ» ΤΟ « Φαίνεσθαι » δεν είναι μόνο
απατηλό, αποσκοπεί σε κάτι παραπάνω. Στην δημιουργία συναισθημάτων , σκέψεων, συγκαλυμμένης ή ανοιχτής κριτικής... στην μύηση εν γένει μιας Νέας Μορφής Πραγματικότητας.
Comments
Post a Comment
Comments